[NUUG video] Frikanalen -- info (fwd)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Sep 29 15:48:14 CEST 2008

NUUG er medlem i Frikanalen, og det hadde vært veldig morsomt hvis et
av NUUGs opptak kunne vært med på denne prøvesendingen.  Jeg betaler
gledelig 300,- for å få NUUG med på første prøvesending.

Ett innlegg som det hadde vært morsomt å få ut til folket er innlegget
til Gisle Hannemyr om programvarepatenter på pristutdelingen 2004.
Opptak finnes på
<URL:http://www.nuug.no/pub/video/published/20041012-friprogpris.mpeg>,
og innlegget starter ca. 9 minutter inn i filmen og varer i ca 17
minutter.  Ser noe hakking når jeg spiller av MPEG-filmen, så det er
mulig den burde vært kodet på nytt.  Originalen antar jeg befinner ser
under vide/raw/Dv/20041012-friprogpris/, men har ikke sett på de tre
filene som finnes der.

Jeg tok en titt på
og det hele ser ut til å være webbasert.

Er dog i tvil om forslaget til avtale,
akseptabel for meg.  Noen som har sett på dette?  Spesielt klausulene
om ansvarsforhold synes jeg krever nøye vurdering.

Frikanalen krever også endel personopplysninger jeg er lite
komfortabel med å gi fra meg for å bli registrert som redaktør, så jeg
er litt i tvil om jeg er villig til å registrere meg som redaktør der.
Antar andre har andre komfortsoner enn meg når det gjelder
personopplysninger.

Leder i NUUG