[NUUG video] Design frikanalen

Gunnar Mathisen gunnar.mathisen at wildweb.no
Tue Apr 14 16:58:43 CEST 2009

Hei på dere og vel overstått påske.

Jeg har foreløpig gjort en skisse til design for den åpne løsningen til
frikanalen, der jeg har tatt utgangspunkt i den eksisterende designen på
frikanalen.tv. Vi skal også lage et forslag til et nytt design som er
litt mindre mørkt og dystert, men hvis dere vil ha noe opp å gå med en
gang, kan dere bruke dette inn til videre. Jeg har lagt en kopi ut på
www.wildweb.no/frikanalen_tv.

Jeg har tenkt å lage mest mulig av designen i et eget css-ark, slik at
det blir enkelt å endre på den. Det som trengs å gjøres i scriptet deres
er da å legge div-tagger rundt alle de enkelte elementene, og dessuten
bør kategoriene og filmene ligge som lister istedenfor tabeller. Jeg
tenkte også å legge til en funksjon der man kan velge om man vil sortere
filmene alfabetisk eller nyeste først, osv. Jeg kan sannsynligvis gjøre
alt dette sjøl, dersom noen kan sende meg en kopi av cgi-scriptene dere
har satt opp.

mvh,
Gunnar Mathisen