[NUUG video] TONO-flagg, programinfo og mer om frikanalen (Was: Punkter fra styremøtet i frikanalen.)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Aug 10 15:26:43 CEST 2009

[Jarle Bjørgeengen]
> Bruk av avgiftsbelagt musikk skal registreres av redaktører når de
> publiserer innhold. Jeg har ikke sett noe statistikk over
> bruken. Tror Never jobber med forbedringer ifm. dette. Vet heller
> ikke hvor god kontroll det er med om registreringsplikten blir
> overholdt, og dermed hvor god kvaliteten på grunnlaget er .

Bra.  En av grunnene jeg ønsker å ha denne informasjonen tilgjengelig,
er jeg er fortalt at dagens TV-sendinger ikke streames på Internet
pga. at TONO ønsker mer penger for streaming enn for 'video on
demand'.  Vi kunne lage streaming av programmene som ikke bruker
TONO-belastet musikk hvis vi visste hvilke det gjelder.  Hvordan kan
jeg se om et innslag bruker avgiftsbelagt musikk via APIet?  Hvis det
ikke er mulig i dag, kan noen utvide det som trengs for å gjøre det
mulig?

Ellers ser jeg at 2 ukers sendeplan er dukket opp på
<URL:http://www.frikanalen.no/se/sendeplan>.  Det er veldig bra.  Hvor
mye jobb er det å utvide f.eks.
til å vise når dette innslaget har vært/kommer til å bli sendt?
Lagres det historisk informasjon om sendeplanen?

Det er forresten noe galt med beregningen av innslagslengde på dette
innslaget.  "Lengde: 0m 0s" og ingen dato tyder på at noe er galt.

Jeg ser forresten at kategori er litt misvisende for endel av
innslagene.  Kreasjonistdebatt burde vel vært kategorisert som
religion og ikke samfunn.  Kanskje det trengs litt kvalitetssikring av
disse verdiene?  De gjør RSS-strømmene litt mindre attraktive for meg,
da jeg ikke er interessert i religiøst innhold men vil ha de som er av
samfunnsmessing interesse.