[NUUG video] TONO-flagg, programinfo og mer om frikanalen (Was: Punkter fra styremøtet i frikanalen.)

Gunnar Mathisen gunnar.mathisen at wildweb.no
Sat Aug 15 15:00:03 CEST 2009

Petter Reinholdtsen skrev:
> Ellers ser jeg at 2 ukers sendeplan er dukket opp på
> <URL:http://www.frikanalen.no/se/sendeplan>.  Det er veldig bra.  Hvor
> mye jobb er det å utvide f.eks.
> til å vise når dette innslaget har vært/kommer til å bli sendt?
> Lagres det historisk informasjon om sendeplanen?

Jeg tror dette blir vanskelig sånn ting er satt opp nå, fordi vi ikke
får ut informasjon om sendetider via SOAP, men lager sendeplan ut fra
xml-filer som vi laster ned hver mandag fra
http://communitysite1.frikanalen.tv/CommunitySite/EPGS/xml/weekly/

Man kan se tidligere ukers sendeplaner ved å bruke f.eks
http://www.frikanalen.no/se/sendeplan?uke=30 (vi har lagret sendeplaner
f.o.m. uke 19). Man kan også se noen uker fram i tid, men her er det så
mange huller i sendeplanen, at jeg ikke syntes det var noen vits å
publisere linker til disse.
> Jeg ser forresten at kategori er litt misvisende for endel av
> innslagene.  Kreasjonistdebatt burde vel vært kategorisert som
> religion og ikke samfunn.  Kanskje det trengs litt kvalitetssikring av
> disse verdiene?  De gjør RSS-strømmene litt mindre attraktive for meg,
> da jeg ikke er interessert i religiøst innhold men vil ha de som er av
> samfunnsmessing interesse
Tja, jeg antar at det er fristende for kristen-kanalene å kategorisere
mest mulig av programmene sine som samfunn, fordi de da får større
sendeflate.

Nå blir det snart mulighet å sortere innslag også på organisasjon og
redaktør, så da blir det enklere å sortere ut det man er interessert i.
Dette er allerede blitt satt opp på frikanalen.tv, men jeg får nok ikke
tid til å legge dette inn på den åpne løsningen før om et par uker.

-Gunnar