[NUUG video] Video

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Aug 19 11:53:06 CEST 2009

[Keld Jørn Simonsen]
> Det er i prinsippet ikke forskjell på copyright og opphavsrett, de
> bygger begge på Bernerkonvensjonen. Det er riktig at USA hadde noe
> annet som grunnlag for deres copyright inntil ca 1990, hvor USA
> underskrev Bernerkonvensjonen.
>
> Eller hva mente du?

Jeg mener at de er basert på ulike prinsipper og rettstradisjoner, som
gir seg utslag i vidt forskjellig rettspraksis.

Uansett ikke et poeng jeg er interessert i å bruke tid på, så hvis du
mener at forskjellene mellom opphavsrett og copyright ikke er av
prinsipiell art etter at de fikk et felles minimum med
Bernkonvernsjonen, så har ikke jeg tenkt å forsøke å overtale deg til
å mene noe annet.