[NUUG video] h.264

Herman Robak herman at skolelinux.no
Sun Feb 1 17:46:42 CET 2009

On Sat, 31 Jan 2009 16:16:12 +0100, Jarle Bjørgeengen <jarle at bjorgeengen.net> wrote:

> Ren pragmatisme egentlig. Det er en god fremtidsforsikring å holde seg
> unna ting som noen plutselelig kan begynne å gjøre rettslige krav på .
>
> Rettmessig eller ikke, de eneste som tjener på det er advokater.
>
> Har frikanalen full oversikt over de juridiske virkningene av å
> publisere i h.264 , hva det koster evt. til hvem ?

Er det de som driver bakkenettet som betaler royalties
for bruken av MPEG-teknologier i sendingene?

Jeg tipper det gjelder egne avtaler for Video On Demand,
og at dét er en viktig grunn til at man heller bruker
Microsofts teknologier til VOD.

I IT-sammenheng så får ordet «lisens» veldig mange til
å stikke hodet i sanden, dessverre ...

--
Herman Robak