[NUUG video] Hvem gjør hvamht. konvertering.

Rune Bjerke rune at never.no
Mon Feb 2 10:48:31 CET 2009

> Jeg trodde tidligere at det skyldtes korrupsjon av dv-inputfil, men det
> viser seg at det kun er en av flere mulige forklaringer.
> (..)

Du har rett i at DV filene kommer fra "mye rart", da de kan være skrevet
av allmuligens applikasjoner og kameraer, og som kjent følger ca ingenting
standarder til punkt og prikke. Det kan også være "shortcomings" i ffmpeg
sin implementasjon.

> Har du testet med ffmpeg2theora på linux  ?

Nei, jeg har ikke gjort det ennå, men det kan selvsagt være verdt forsøket.

> Hvis du har en url med en dv fil som du har problemer med, kan jeg teste
> om jeg finner en versjon / kombinasjon som klarer å spise den.

Dette er foreløpig litt vanskelig, siden jeg ikke helt har fått notert meg
ordentlig hvilke filer som feiler (har ofte kjørt fler i parallell med output
i samme konsollvindu). Nå har jeg fått på plass bedre rutiner for logging av
output fra ffmpeg2theora, så etterhvert skal jeg finne en konkret fil.

--r