[NUUG video] Skal vi bruke Stallmans foredrag på Chateau Neuf the 23/2 som en teknisk prøve?

Herman Robak herman at skolelinux.no
Sat Feb 7 19:38:32 CET 2009

On Sat, 07 Feb 2009 18:33:48 +0100, Lars Håkedal <larsha at ifi.uio.no> wrote:

> Det er, IMNSHO, ikke helt i NUUGs ånd å etterkomme krav om bare å
> publisere i visse formater.

 Enig.  Derfor bør vi avstå fra å ha opptakene i vårt arkiv.

> Å binde seg til å bare publisere i formater som det knapt nok finnes
> spillere for i _dagens_ marked er absurd. Skulle vi tidlig på
> 80-tallet etterkommet et krav om å bare distribuere på beta-tape eller
> VHS? Eller Super-8 på 70-tallet?

 Mitt forslag til fremgangsmåte var at videogruppa til NUUG gjør en
samproduksjon med Ping (www.ping.uio.no), og lar Ping publisere det
arkiverte opptaket.  NUUG kan gjennomføre streamingen, som vil være
i Ogg/Theora uansett.

Om NUUG ikke ønsker å ta i dette overhodet så kan videogruppa
sikkert koordinere med Ping på egenhånd.  Noen synspunkter?

Jeg vil understreke at dette opptaket var tenkt som en øvelse
under realistiske forhold, i god tid før GoOpen 2009.

--
Herman Robak