[NUUG video] Lyd og mikrofoner på Chateau Neuf (var: Skal vi bruke Stallmans foredrag ...)

Tore Sinding Bekkedal toresbe at ifi.uio.no
Mon Feb 16 08:56:53 CET 2009

jonas at ifi.uio.no wrote:

> Hei. Eg har kontakta Chateau Neuf for å ordne omsyning på staden, men har
> endå ikkje fått svar. Kjem tilbake med meir info så snart eg har det.
>
> Eg har også kontakta nett-drift og dei seier at det er 100Mb/s mot Ifi,
> men er endå litt usikker på kva slags lokalnett dei har der. Skal også her
> komme tilbake med meir info når den er tilgjengelig

Om det skal streames - formodentlig vha. dvswitch - virker
lyd/lys-losjen som et ideelt teknikerrom. Vel, det er fire TP-plugger i
veggen i det rommet. To av de er direkte patchet ned til scenen som
digital-linken mellom mikser og stagebox, mens det andre meget muligens
er patchet inn i CNs eternett.

Siden den andre TP-kabelen til Stagebox er en failover for den første,
kan man kaste forsiktighet til vinden og bruke failover-kabelen som
LAN-kabel (- gitt at kabelen holder linken, selvfølgelig, men jeg tror
mikseren bruker Ethernet-kort til kommunikasjonen, og det holder for den
-) og dermed har man ethernet mellom scenen og kontrollrommet, og mellom
kontrollrommet og Verden.

Jeg er under det inntrykket at det ikke skjer noe særlig på søndager på
CN. Hva med - i tillegg til omvisningen - å organisere en komplett test
og gjennomgang dagen før dagen, hvor man har streamen oppe og går, slik
at utstyret bare er klart til å trykke "go" når Han ankommer?

-Tore :)