[NUUG video] Praktiske detaljer om storsalen i Chateau Neuf, kabling, lyd, LAN og Internet.

Ole Kristian Lien oklien at nuug.no
Wed Feb 18 21:35:25 CET 2009

Her er mine tanker etter alt jeg har lest/hørt:

Transcoding og stremaing mot NUUGs server
 * Utstyr: Mac Mini (nuug)
 * Kobles til switch med tp-kabel
 * Ansvar (1 person): oklien
 * Trenger en strømkontakt og internetttilkobling
 * Bør stå i lydboden

Primær kamera - rettet mot rms under hele foredraget
 * Utstyr: Stian sitt personlige kamera
 * Ansvar (1 person): Stian
 * Kobles med FW-kabel mot primær-laptop
 * Trenger en strømkontakt

Primær laptop
 * Utstyr: Mangler laptop til denne (mulighet for å låne skolelinux
 * sin?)
 * Kobles til switch med tp-kabel
 * Ansvar (1 person): kan administeres over ssh i fra DVswitch laptop
 * Trenger en strømkontakt
 * Må stå inntil primær kamera

Sekundær kamera - rettes mot spørsmåls-mikofonstativ og publikum
 * Utstyr: NUUG har kamera
 * Ansvar (1 person): Trenger en person her
 * Kobles med USB-kabel mot sekundær-laptop
 * Trenger en strømkontakt

Sekundær laptop
 * Utstyr: Acer aspire one (nuug)
 * Ansvar (1 person): kan administeres over ssh i fra DVswitch laptop
 * Kobles til switch med tp-kabel
 * Trenger en strømkontakt
 * Må stå inntil sekundær kamera

Lydkilde - via PA-anlegg
 * Utstyr: TwinPact 100 (nuug)
 * Ansvar: (1 person): trenger bare å bli satt opp i forkant
 * Kobles til master-ouput i fra lydmikseren (hvit/rød rca(? - husker
 ikke helt hva disse heter))
 * Trenger en strømkontakt
 * Kobles til DVswitch laptop med firewirekabel
 * Må stå inntill DVswitch pga lengde på fw-kabel

Videomiksing
 * Utstyr: Macbook (nuug)
 * Ansvar (1 person): oklien, eventuelt noen andre jeg kan lære opp
 * Kobles til switch med tp-kabel
 * Trenger en strømkontakt
 * Må stå i lydboden inntil lydkilden (TP)

Switch
 * Utstyr: 100mbit switch (nuug)
 * Ansvar: (1 person): trenger bare å bli satt opp i forkant
 * Trenger en strømkontakt
 * Alt kobles igjennom denne
 * Internett uplink burde også inn her, siden streaming-pcen ikke har
 to nettverksporter

Annet:
 * Trenger en person til lydmiksing
 * Lys?
 * Lange tp-kabler eller rull der vi kan lage så lange vi trenger
 * Masse gaffa til å holde alle kabler på plass :)
 * feed ned til foyeren med pc som kan kobles opp i mot tv(?)

Dette gikk litt fort for seg, håper jeg ikke har glemt noe. :)

Ole Kristian Lien