[NUUG video] Noen ting vi lærte under generalprøven på Chateau Neuf igår.

Håvard Espeland gus at ping.uio.no
Sun Feb 22 13:36:35 CET 2009

On Sun, Feb 22, 2009 at 11:13:29AM +0100, Herman Robak wrote:
(...)
> 	Nettverk
>
> Vi når Internet via WLAN-routeren til venstre for scenen.
> Det er en 100 Mbits router, så vi bør helst unngå å sende
> rå DV gjennom den.  Ergo: Vi bør ha en Gb-switch til.  Vi
> vil helst ikke slåss med hundre laptop-brukere om den
> stakkars routerens oppmerksomhet, heller.  Hva gjør vi med
> det?  Slår av WLAN i Storsalen?
>
> Vi trenger flere icecast-reléer.  Gjerne et par andre steder
> i verden, for å spre lasten.

Jeg kan sette opp et relay på ping i dag (1 Gb link). Har dere en ferdig
config, eller et foretrukket oppsett? Er det noen krav til maskinvare
for relay? Det blir dual Intel(R) Xeon(TM) CPU 2.40GHz -maskiner, men
hvis det er behov kan jeg sette opp flere slike.

Vi har også en linksys 24 port gigabit-switch dere kan låne eventuelt
en rekke 100mbitere hvis det er nødvendig.

--
Håvard Espeland