[NUUG video] Når blir frikanalens websendinger tilgjengelig for alle?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Jan 5 11:33:21 CET 2009

Hei.  Jeg ser at webutgaven av frikanalen kun er tilgjengelig via
Microsofts Silverlight, og dermed ikke fungerer for
f.eks. Linux-brukere.  Når blir sendingene tilgjengelig for
Linux-brukere?  Når blir de tilgjengelige på et åpent standardisert
format?

Er det noe vi i NUUG kan bidra med for å få den tilgjengelig på et
åpent standardisert format og dermed tilgjengelig også for
Linux-brukere?  Personlig får jeg ikke tilgang da jeg ikke aksepterer
bruksvilkårene for Microsoft Windows og Apples Mac OSX, og dermed ikke
kan bruke disse systemene.

Regjeringens standardiseringsråd har foreslått at det offentlige bør
bruke Ogg Theora som videopubliseringsformat, og dette synes vi i NUUG
er et svært godt råd som vi håper frikanalen også vil følge.  NUUG har
erfaring med å publisere i dette formatet, og bidrar gjerne med å få
frikanalens sendinger ut i Ogg Theora.

CC til erik at frikanalen.tv som forespurt på
<URL:http://www.frikanalen.no/index.php?name=Om_oss%2FFrikanalen.tv.html>,
og NUUGs videogruppe.