[NUUG video] Når blir frikanalens websendinger tilgjengelig for alle?

Erik Vold erikvol at gmail.com
Wed Jan 7 10:55:37 CET 2009

Glitrende :+)
Kommer tilbake med dokumentasjon så snart never.no har fått det på plass.
Støtter forøvrig forbeholdet ditt. Vi trenger ikke gjøre dette mer
komplisert enn nødvendig, i hvertfalll ikke i første omgang.
Som du ser av vedlagt screenshot er ikke siden vi vil kopiere i
utgangspunktet enkel. Men skreller man bort all communityfunksjonalitet, med
rating, kommentarer, innlogging etc, så er det bare en thumbnailoversikt med
videoer sortert i ulike kategorier. Tittel, beskrivelse, varighet,
klippnummer (når den sist ble lastet opp) og kategori er lagret i en MS SQL
database. Alle DV videoer kan vi sette til automatisk Ogg Theora + H.264
transkoding med FFMPEG og flytte til NUUG sin videoserver med FTP. Hvordan
dette settes opp vil fremkomme av Never sin dokumentasjon. Foreslår at vi
legger inn din side før communitysiten slik at når folk går inn på
frikanalen.tv så får alle tilgang til innholdet. Det er jo det
viktigste...Slik det er i dag får selv ikke windowsbrukere tilgang med
mindre de har admin-rettigheter på sin PC (silverlight må installeres). Det
er jo ikke tilfellet for netcafeer, jobb PC'er etc. Må gjerne legge ut en
link til silverlight-siden enn så lenge for de som har behov for å
kommentere innlagene (og har windows/mac med admin rettigheter).
Forhåepentligvis vil funksjonaliteten med silverlight i sin helhet kunne
erstattes av åpne standarder når vi får et litt mer forsvarlig budsjett.
Sendeplansprogrammering, administrering av videoer og visning av
sendeplan er i dag silverlight 2.0 (under hhv "last opp" og "sendeplan") og
gjør dette til en "åpen kanal med lukket teknologi". Helt uholdbart spør du
meg...

-E

Den 7. januar 2009 10:20 skrev Jarle Bjørgeengen
<jarle at bjorgeengen.net>følgende: