[NUUG video] Billig pc'er til dvsource/sink/switch

Herman Robak herman at skolelinux.no
Wed Jan 7 16:38:39 CET 2009

On Wed, 07 Jan 2009 16:06:17 +0100, Jarle Bjørgeengen <jarle at bjorgeengen.net> wrote:

> Høres bedre ut enn en dvsource appliance pr kilde ja. Trenger en pc med
> flere minst 3-4 ledige PCI spor da. Denne har bare 1 (+ 1 PCI express
> 16x)

 Dessuten blir kofferten stor og tung om man skal ha en
skrivebordsmaskin for hver dvsource.

> Det ser vel ut til at det svake punktet , så langt er selve mixer
> applikasjonen. Da hjelper det vel ikke å ha en ekstra dvsink ? Det vil
> imidlertid hjelpe mot HD crash , filsystem korrupsjon og ustabil dvsink
> applikasjon.

 Debians videogruppe har pleid å ha DV-bånd som backup.

En tenkelig failover:
- La en av kildene (f.eks. hovedkamera) bli tilgjengelig for dvsinks
- Ta denne kontinuerlig opp på disk (lett tilgjengelig backup)
- dvsinks bruker denne reservekilden som failover etter en timeout.
- dvsinks må polle/lytte etter primærkilden (dvswitch) etter failover.

Jeg kan foreslå det for Ben, hovedutvikleren.

--
Herman Robak