[NUUG video] frikanalen.tv

Erik Vold erikvol at gmail.com
Fri Jan 9 17:32:46 CET 2009

Jøss!

Det var en overraskelse å høre fra deg :+)

Vi jobber med saken Håkon. Det er NUUG som har vært så greie å ta på seg
jobben med å utvikle en ny frontend.
Ogg Theora er også det de har anbefalt at vi går for. Har netopp gitt
de dokumentasjonen fra utviklingsteamet på Never.no og API-en mot backendet
hindrer ikke for bruk av åpne standarder:

http://communitysite1.frikanalen.tv/CommunitySiteFacade/CommunitySiteService.asmx

Tar nok lang tid før Silverlight er støttet av Linux (beta i april) og det
er helt klart ikke en åpen standard. Arbeidet med å gjøre frontenden åpen er
noe vi vil prioritere.
Dessverre ble Frikanalen.tv underfinasiert med nesten en mill i fjor, så
never.no-teamet kunne ikke utbedre det vi alle mener er en feilsatsning.
Alt er nå frivillig basert, så vi må regne med at det tar litt tid. Men jeg
har stor tro på disse gutta :+)

-Erik