[NUUG video] Frikanalen API

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Jan 12 14:14:26 CET 2009

[Jarle Bjørgeengen]
> Videre igjen blir det å generere html side (eller bruke php
> dynamisk) til å rendre en inngangsport til videoene. Jeg tenkte
> dette kunne gjøre enten vha. php script som leser filer og metadata,
> eller et perlscript som gjør det samme og generer en elle flere
> statiske html side.

Jeg laget quick-n-dirty-løsning i bin/frikanalen-html, og genererte
fleste Ogg Theora-lenkende fungerer ikke, da massekonverteringen ikke
er startet ennå.  Utseendet er tragisk, men en får se litt info om
alle filmene.  Burde lenken til WMV-filene gå lokalt eller til
frikanalens maskin?  Manglet den lokale lenken i .desc-filen, så jeg
brukte VideoUri.

Websiden oppdateres ved å kjøre følgende:

  cd ~ftp/pub/video/frikanalen
  bin/frikanalen-html > summary.html

Vennlig hlisen