[NUUG video] Frikanalen API

Åse Lill Stenvik Jakobsen ase-lill at never.no
Mon Jan 12 17:05:57 CET 2009

Hei,

Se vedlagt svar fra utvikler.

-ÅL

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Jarle Bjørgeengen [mailto:jarle at bjorgeengen.net]
Sendt: 11. januar 2009 12:03
Til: Åse Lill Stenvik Jakobsen
Kopi: Erik Vold; video at nuug.no; Petter Reinholdtsen
Emne: Re: [NUUG video] Frikanalen API

Hei Åse,

vi er kommet et stykke på vei med å hente ut beskrivende data om filmene
på frikanalen, og filmene selv .

Her er to eksempler på "records" fra "SearchVideos operation" på
http://communitysite1.frikanalen.tv/CommunitySiteFacade/CommunitySiteService.asmx
vedlagt mailen.

Er det mulig å få en nærmere beskrivelse av hva de enkelte feltene
konkret betyr ?

Jeg er først og fremst interessert i hvilket felt som er unikt , og kan
brukes som nøkkel (Id: , MetaDataVideoId: ?) I tillegg lurer jeg på
hvorfor noen filmer er tilgjengelig via http (som er foretrukket for
nedlasting til NUUG's server for konvertering) og noen filmer har mms://
type uri. Er disse kun tilgjengelig via mms://  ,eller finnes det en
uniform metode for å få tak i videoene via http basert på ett eller
flere felter i recorden ?

Mvh
Jarle Bjørgeengen