[NUUG video] Hvem gjør hva mht. konvertering.

Rune Bjerke rune at never.no
Tue Jan 13 11:31:06 CET 2009

>Først av alt, det er ikke snakk om å publisere i kun ett format.  Jeg
>ser f.eks. ikke noe poeng i å fjerne wmv-filene som allerede ligger
>der.

Nei, det var heller ikke det jeg mente (kun ett format), men det var
valget av OGV som primært alternativ-format jeg stusset litt på.

Om man hadde WMV, H264/FLV og OGV tilgjengelig, så bør man dekke behovene
for 1) eksisterende site 2) evt embedding av Flash player for vidt
nedslagsfelt 3) fallback/standard/åpent-format.

Men lagringsplass er også et aspekt man må vurdere her, og om det
er begrensninger der, så er OGV antageligvis rett om tilgjengelighet
er viktigst.

Vi ser dette fra forskjellige vinkler, og jeg forstår NUUG sitt syn
på saken, så jeg skal ikke blande meg noe mer oppi det - jeg bare
kommenterte.

mvh,
-Rune