[NUUG video] Hvem gjør hva mht. konvertering.

Rune Bjerke rune at never.no
Tue Jan 13 11:36:18 CET 2009

> Internettleserene Opera og Firefox 3, støtter OGV standard ut av
> boksen. Hvis man bruker en annen netteleser, har man mulighet å bruke
> feks: Cortado, som er en java applet. På den måten trenger man ingen
> codec, bare java. Og jeg vil påstå at java er mer utbrett enn flash.

Ok, dette var ny info for meg, og det høres fornuftig ut, så som sagt;
jeg skal ikke mase noe mer om dette :)

Mao; stryk forrige mail.

Da er vi forståvidt tilbake til det med konvertering; jeg holder for
øyeblikket på med oppdateringer av backend-systemet som gjør
videokonverteringsjobbene osv, så å få lagt inn ffmpeg2theora
i samme slengen der bør ikke være mye jobb.

Å få denne informasjonen propagert gjennom resten av systemet ut til
webservicene krever dog litt arbeid fra andre enn meg, som jeg ikke
tør kommentere hvor omfattende er.

-Rune