[NUUG video] Hvem gjør hva mht. konvertering.

Erik Vold erikvol at gmail.com
Tue Jan 13 12:10:17 CET 2009

Hei godtfolk!

Hyggelig å høre at dere engasjerer der på våre vegne :+)

Mener prinsipielt at NUUG må få bestemme her. Tror disse gutta kan dette
godt nok til å finne en god løsning som dekker alle behov. Java er faktisk
mer utbredt enn flash og med Cortado vil dette kunne bli en like god
løsning, om ikke bedre enn H.264 i flash. Jeg kjente ikke til denne
mulighetern Petter, så hvis vi ungår problemet med installasjon ser ikke jeg
noe i veien for å bruke OGV. Det eneste argumentet mot er da kvaliteten. Har
den like god kodingskvalitet som H.264?
Forsto det som at HiOF ikke valgte den ettersom H264 var overlegent mhp
kvalitet. Om ikke det er for mye styr kan vi lage en løsning med flere
formater. Tror uansett det er det beste. Men NUUG må få gjennom sitt krav.
Det er deres motivasjon i prosjektet. Og nå som vi allerede er langt over
budsjett, er deres hjelp veldig verdifull.

Foreslår likevel at du setter opp encodingen for de Rune. Det vil gjøre det
enklere for alle parter :+)

-Erik