[NUUG video] Hvem gjør hva mht. konvertering.

Rune Bjerke rune at never.no
Tue Jan 13 13:18:17 CET 2009

> Veldig bra.  Kan du gjøre en testkonvertering og legge ut via HTTP,
> slik at vi kan teste om lydproblemet vi har opplevd med filene som er
> konvertert fra WMV blir løst når du konverterer?

http://frontend.frikanalen.tv/content/permanent/apning.ogv

(åpningsklippet, fra DV .AVI)

>Det er helt klart en fordel å få det ut i SOAP-tjenesten, men strengt
>tatt ikke nødvendig så lenge ogv-filene er tilgjengelig på et
>forutsigbart sted med navn som kan deriveres fra informasjonen
>tilgjengelig via SOAP-APIet.  Kan de legges ut på
>f.eks. <URL: http://frontend.frikanalen.tv/content/ogv/1234.ogv > der
>1234 er MetaDataVideoId for aktuelt opptak?

Det er ikke sånn rett frem, siden backenden for videoprosessering
skriver filene til områder som ikke lar seg direkte diktere. Man
kunne selvsagt flyttet filene etterpå, men det er ikke noe naturlig
ledd der akkurat nå.

Enkleste er vel egentlig å lage en lite webscript som tar video id
som parameter, slår opp i backend, og redirecter til rett sted.

Da slipper vi endre noe på backend, men det blir egentlig litt rotete
også..

-Rune