[NUUG video] Liten oppdatering rundt tirsdagens opptak

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Jan 16 21:56:14 CET 2009

Her er en liten oppdatering rundt tirsdagens video-opptak.  Opptak og
streaming gikk ikke helt som planlagt, da videomiksingen ble gjort
uten lyd.  Heldigvis hadde DV-tapen på hovedkameraet all lyden, slik
at lyd kunne mikses inn i ettertid.  Det har Stian Hübener gjort med
Premiere, og gjort resultatet tilgjengelig.  Den ligger nå på

  http://www.nuug.no/pub/video/raw/20090113-foredrag-om-foredrag.avi

Denne fila viste seg å ikke fungere med ffmpeg og ffmpeg2theora som vi
bruker for å komprimere video (segfault), og vi fikk dermed ikke
publisert resultatet.  Stian laget derfor en utgave i Ogg-format
derivert fra fila over, og denne kunne jeg så bruke for å komprimere
og publisere de utgavene vi vanligvis legger du.  Denne fila i
Ogg-format ligger nå på

  http://www.nuug.no/pub/video/raw/20090113-foredrag-om-foredrag.ps

Ved hjelp av denne fila har jeg komprimert Ogg Theora, MPEG1,
Quicktime, Ogg Vorbos og MP3.  H.264-kodingen fungerer ikke for tiden,
så slik fil er ikke laget.  Resultatet er nå lenket inn fra

  http://www.nuug.no/aktiviteter/20090113-foredrag-om-foredrag/

Råfilene, dvs mikset opptak uten lyd, og opptak fra kamera med lyd,
skulle Stian legge ut på mandag slik at de kan overføres til
www.nuug.no.  Dette koordinerer som det foregående på #nuug-video
(irc.freenode.et).

Er det OK å bruke de filene som nå ligger ute til å annonsere at
opptaket er tilgjengelig, eller bør vi vente før vi gir medlemmer at nuug
beskjed?

Vennlig hilsne,