[NUUG video] Utstyr - 2008 budsjett

Ole Kristian Lien oklien at nuug.no
Tue Jan 20 17:28:52 CET 2009

Hei.

Trenger en kjapp avgjørelse på dette, jeg bestiller i kveld, siden
dette blir siste frist. Det er snakk om maskiner til video-gruppen og
arbeidsmøter.

Jeg tenker meg en Asus Aspire One til bruk til både videogruppen
(streaming av dv til dvswitch via usb - testet på petter sin aspire,
fungerte bra) og arbeidsgruppemøter (pga liten vekt og lett å ta med
seg). Den andre maskinen vi trenger er en som kan streame video til
nett (icecast), samt å dytte skjermbilde i fra TP til dvswitch. Her
blir det et lite problem, vi vil gjerne ha en liten/lett maskin med
både firewire og bra cpu pga konvertering i sanntid. Jeg finner ikke
så veldig mange laptopper til dette, uten at det blir dyrt. Derfor
foreslår jeg en Mac Mini. :)

Håper på noen tilbake meldinger i løpet av kvelden.

Ole Kristian Lien