[NUUG video] Hvem gjør hva mht. konvertering.

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Jan 21 20:45:08 CET 2009

[Rune Bjerke]
> Ja, den ser ut til å ha forsvunnet der nå, med mindre det var
> Chrome, Firefox og IE som alle husket svaret mitt fra sist gang,
> hvilket - la oss være realistiske - virker litt for godt til å være
> sant.

Godt.  Laget en tilsvarende for en film fra frikanalen på
<URL:http://www.nuug.no/pub/video/frikanalen/test.html>.  Denne bruker
Ogg Theora i stedet for MPEG1 i <object>-taggen (indirekte via
m3u-spilliste).  Fungerer den like bra?  I så tilfelle kan det være en
ide for <URL:http://communitysite1.frikanalen.tv/ez/> å bruke
noe den liker.

> På en Vista-maskin her klagde IE om at siden forsøkte å bruke en
> ActiveX-kontroll, selv om Java "splash-screenen" ble vist først i
> området der videoen skulle være, og at man måtte godta å kjøre
> denne. Mulig det var del av de <embed> og patet-rotet Microsoft
> havnet oppi en gang.

Sært.  Mulig <embed> bør introduseres i tillegg til <object>.  Håpet
tre nivåer var nok. :)

> I Firefox snurret den avgårde uten advarsler eller liknende
> avbrytelser.

Bra.