[NUUG video] Hvem gjør hva mht. konvertering.

Rune Bjerke rune at never.no
Thu Jan 29 09:42:17 CET 2009

Masse av
"AC EOB marker is absent pos=XX"
var det..

Dette ser ut til å være en generisk ffmpeg-issue, så det er
mulig det ikke stammer fra theora-versjonen.

Ser uansett at folk opplever både kutta filer:
  http://lists.netisland.net/archives/plug/plug-2004-07/msg00130.html

og at lyden blir ute av sync etter det punktet der dette starter:
  http://lists.mplayerhq.hu/pipermail/ffmpeg-user/2006-August/003630.html

VC-1 filene blir uansett fine, og jeg kan ikke helt se at
det er noe annet galt med filene heller.

Finnes det noen alternative encodere for ogg theora?

  oggconvert: (bruker 'gstreamer' som basis)
  http://oggconvert.tristanb.net/download/windows/

noen som har praktisk erfaring med den, f.eks. opp mot
ffmpeg2theora?

var ikke så mye annet å se her heller:
  http://en.wikipedia.org/wiki/Theora#Encoding

-- Rune