[NUUG video] Hvem gjør hva mht. konvertering.

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Jan 30 20:23:26 CET 2009

[Rune Bjerke]
> Masse av
> "AC EOB marker is absent pos=XX"
> var det..
>
> Dette ser ut til å være en generisk ffmpeg-issue, så det er
> mulig det ikke stammer fra theora-versjonen.

Jeg håper noen andre i videogruppen som vet mer om videokoding kan
bidra her.  Vi har sett endel slike meldinger ved konverering, men jeg
har ikke hørt at det har forårsaket korte opptak.  En teori fra Jarle
har vært at meldingene kommer fra problemer under rippingen fra
DV-tape, uten at jeg har hørt at noen har bekreftet det.

Kan vi få URL til en testfil for å se om det også feiler hos oss?  Kan
det være at ffmpeg2theora krasjer?  I så fall kan det være en ide å
kjøre den under valgrind for å finne ut hvorfor (det kan være en ide
uansett :).

> noen som har praktisk erfaring med den, f.eks. opp mot
> ffmpeg2theora?

Jeg har kun brukt ffmpeg2theora.  Håper noen andre i videogruppen har
erfaring med andre.