[NUUG video] er ogg en åpen standard?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Jul 22 22:54:08 CEST 2009

[Petter Reinholdtsen]
> En titt på websidene deres tyder på at Ogg er på tur inn via IETF
> (Theora og Vorbis er skrevet som IETF drafts).

Jeg spurte folkene hos Xiph for å sjekke om dette stemmer, og svarene
finner dere via

Det ser ut til at jeg tok litt feil når det gjelder IETF, og at
Xiph.org Foundation anser seg selv for å være en organisasjon i
henhold til kravene EU og Digistan stiller for en standardorganisasjon
som står bak åpne standarder.  Interessant å lese hvordan forsøkene på
å standisere via IETF blitt blokkert, dog.

Ser like fullt ut for meg at både Ogg * og FLAC oppfyller kravene til
fri og åpen standard.