[NUUG video] Punkter fra styremøtet i frikanalen.

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Jun 17 15:19:56 CEST 2009

[Jarle Bjørgeengen]
> Hei,
>
> Petter ba meg ta opp følgende punkter i styret i Foreningen Frikanalen.
>
> 1) Publisering av frikanalens regnskap på nett, slik at det er åpent for
> alle hvordan midlene disponeres.
>
> 2) Registrering av avgiftsbelagt musikk. NUUG ønsker i svært liten
> grad å benytte avgiftsbelagt musikk, og mener at denne avgiften bør
> faktureres medlemmene separat basert på bruk av slik musikk.

Nuvel, det jeg ba om var at det ble registrert hvilke
filmer/opptak/innslag som bruker avgiftsbelagt musikk, for å få
oversikt over hvor mange det gjelder.  Resten kan så diskuteres når
fakta er på bordet.  Jeg har ikke bedt om endring i faktureringen så
langt. :)

> Dette ble behandlet i dag, med følgende utfall:
>
> 1) Frikanalens årsregnskap publiseres på nett, sammen med
> årsberetning, saksliste og referat fra årsmøter. Løpende
> driftsregnskap publiseres ikke. Protokoll over vedktak i styremøter
> publiseres ikke, men saker som er av offentlig interesse legges ut
> som redaksjonelt innhold på hjemmesiden.

Fint at i hvert fall litt kommer ut.  Hva var argumentasjonen for å
ikke publisere styrevedtakene?

> 2) Denne saken er allerede behandlet og nedstemt i forrige årsmøte.
> Styret har derfor ikke anledning til å behandle den. Dersom NUUG
> mener dette er viktig, bør det meldes som en sak til neste årsmøte,
> med en bedre argumentasjon enn den som ble nedstemt på forrige.

Det som ble diskutert på årsmøtet var fakturering, uten fakta om hvor
mange som har slik musikk.  Jeg hadde derfor lyst til å få fakta på
bordet.