[NUUG video] er ogg en åpen standard?

Keld Jørn Simonsen keld at dkuug.dk
Mon Jun 22 18:25:45 CEST 2009

On Mon, Jun 22, 2009 at 06:21:12PM +0200, Petter Reinholdtsen wrote:
> [Keld Jørn Simonsen]
>
> Hva slags organisasjon vil du si at det er?

Jeg vet ikke det. jeg kan ikke se deres vedtekter.

Kanske en organisasjon om fri programvare.

En standardiseringsorganisasjon har regler for hvordan de lager
standarder, avstemninger mv, og hvem det kan stemme, og hvordan de
retter feil. Og prosessen skal gjerne være åpen, slik at folk utefra kan
se hva som foregår. Litt som det nå snakkes om at ISO ikke har åpen
prosess, fordi emailene deres ikke er tilgjengelige.

Hilsen
keld