[NUUG video] Frikanalen theora portal hos NUUG

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Sun Mar 1 12:52:30 CET 2009

On Sun, 2009-03-01 at 12:17 +0100, Petter Reinholdtsen wrote:
> [Jarle Bjørgeengen]

> Har du mer info om denne:
>
>   Det har vært eksperimentert med html 5 video tag med fallback til
>   object og til slutt cortado. Dette gir imidlertid (inntil videre)
>   uforutsigbare resultater i en del nettlesere

Safari stopper håndteringen ved <video> istedenfor å prøve videre.

Opplevde også generelt mindre ustabilitet i avspillingen med cortado
både med Opera og safari da jeg fjernet innpakkingen.

Når det gjelder oppførselen du etterspør , at ekstern avspiller skal
åpnes ut fra embedding av m3u link i object tag'en ,  så står det
ihvertfall på

http://support.mozilla.com/en-US/kb/Options
+window?style_mode=inproduct#applications_options

-----------------------
Note: When a plugin is available to handle a type, and you choose
another handler to handle that type, Firefox will only use your chosen
handler when you access the type directly. When the type is embedded
inside a web page, Firefox will continue to use the plugin to handle the
type.
-----------------------

Derfor har jeg lagt opp m3u urlen som direktelink istedenfor innppaking
i object utenfor cortado appleten.

> Det er den løsningen som brukes på NUUG-opptakene ellers, og jeg har
> bare hørt positive erfaringen så langt (muligens du nevnte noe om
> problem på Mac?).  Hvilke nettlesere har problemer, og hvordan arter
> det seg?
>
> <URL:http://www.nuug.no/aktiviteter/20090210-compiz/> bruker den
> fallback-løsningen.

Funker ikke med safari (Stopper håndteringen ved video taggen )

Du , eller andre , må gjerne bidra til en annen løsning . Etter en del
kødding frem og tilbake ser dette ut til å være mest robust etter mitt
skjønn.

- Jarle