[NUUG video] RSS-støtte i Frikanalens theora-portal (Was: NUUG theora?portal)

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Sun Mar 8 18:18:24 CET 2009

On Mar 8, 2009, at 5:04 , Petter Reinholdtsen wrote:

> [Jarle Bjørgeengen]
>
> Veldig bra. :)

> Jeg tenkte Apples Quicktime kanskje var påkrevd format.  Jeg aner ikke
> hva som skal til for å få iTunes til å spise en Video-RSS, men fikk
> nettopp beskjed på IRC at
> http://www.nuug.no/pub/video/nuug-video-ipod.rss ikke fungerer.  Da er
> det vel ikke nok med Quicktime. :/

Hvis du tenker på formatet (ikke programmet :-)) , så er "quicktime"
langt fra entydig. Jeg er også usikker på hva som skal til, men vil
tro at en eller annen kombinasjon med mp4 container, h.264 video, og
aac lyd  . Men så var det oppløsninger, og bitrater da ....

Må uansett transcode fra ogv til _noe annet_ (tm) for å få det til .

- Jarle