[NUUG video] NUUG theora portal

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Mar 9 22:26:35 CET 2009

[Rune Bjerke]

> Nei, egentlig ikke. Får fortsatt den "AC EOB marker is absent"
> meldinga en del ganger på noen filer.

Den får vi også av og til, uten at det har ført til lydsynk-problemer.
Betyr det at ffmpeg2theora ikke lenger krasjer?  Hvis den krasjer, så
hadde det vært fint å få tilgang til fullversjonfilene den krasjer på.

> Jeg sjekket, og for den fila er det ikke logget noe annet enn "helt
> vanlige" ffmpeg2theora.

:/

> Det ser også ut som om den er ute av sync i VC-1 versjonen også...

Åh, det er jo ikke bra.

> Fullversjon (stor) er her, aner ikke om den er ute av sync og,
> men mest sannsyneligvis:
> http://frontend.frikanalen.tv/content/permanent/1615/8963/orig_c8fae662e4ee4085b7c9a55a323594f8.avi

Jeg lastet ned til
<URL:http://www.nuug.no/pub/video/frikanalen/test/>, og startet vår
vanlige videokomprimering til flere formater, og skal se på resultatet
når de er ferdige i løpet av natten.

Jeg skal også sjekke avspilling av råfilen når jeg har bedre nett til
NUUGs tjener i morgen.

Jeg lurer litt på om problemet med lyd ute av synk med bilde er av en
slik art at vi bør utsette lanseringen, men i og med at den andre
versjonen av dette opptaket også har lydproblemer, så virker det på
meg som om Ogg Theora-utgaven ikke er noe dårligere enn dagens løsning
på det området, og da skader det neppe å lansere det vi har. :/