[NUUG video] Utkast til pressemelding om frikanalen tilgjengelig med åpne standarder (Was: NUUG theora portal)

Erik Vold erikvol at gmail.com
Tue Mar 10 09:56:33 CET 2009

Vi er alle veldig positive til dette :+)

En åpen kanal med kun lukkede standarder ville vært et politisk selvmord...

Dette betyr veldig mye for vår tilgjengelighet :+)

Send pressemldingen avgårde!

Hadde et møte med Finn i går og han berømmet dere for innsatsen. Endelig er
vi på rett vei.
Gleder meg veldig til å se hva vi får til med en god designer på disse
sidene...

Når det gjelder frikanalen.tv så er det (som nevnt nedenfor) vår offisielle
side for videotjenester.
Selvom enkelte reagerer på at .tv har opphav iTtuvalu så er det den som
gjelder...
Organisasjonens side frikanalen.no er kun en side for foreningen frikanalen.

Det er viktig at det blir linket til siden med åpne standarder fra
frikanalen.tv.
Får du ordnet med dette før pressemldingen går ut i dag Åse Lill?
Frikanalen.tv må ha en peker til nuug-siden for de som ikke kan eller
vil installere silverlight også. Den må dermed dukke opp på "install" siden
og generelt være tilgjengelig ved siden av go to/naviger til "frikanalen.no"
linken...Edijs må bare rydde plass til det (Denne er viktigere enn
frikanalen.no)..

Så er det jo lov å håpe at det med ny design blir den åpne siden som
gjelder, med en bitteliten link til silverlight-siden for de spesielt
interesserte...

-Erik