[NUUG video] Hvordan håndteres frikanal-medlemmer som bryter vedtektene?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Mar 10 16:30:27 CET 2009

Hei.  Hvordan håndteres medlemmer i Frikanalen som bryter vedtektenes
§5-4 og legger ut programmer med reklame på Frikanalen?  Jeg tenker på
denne formuleringen fra
<URL:http://www.frikanalen.no/index.php?name=Styrende_dokumenter%2FVedtekter.html>:

  Deltakernes rett til å bruke Frikanalen for distribusjon av
  programmer gjelder utelukkende ikke-kommersiell bruk. Deltakere gis
  ikke rett til å bevisst bruke senderetten til skjult eller åpenbar
  reklame, herunder sponsing, tekstreklame, logoer eller
  produktplassering, for tredjeparts varer eller tjenester.

Jeg har lagt merke til flere innslag fra frikanalen som inneholder
reklamesnutter.

Hvordan kan en finne ut hvem som har lagt ut et gitt innslag?  Det ser
ikke ut til å være informasjon som er eksponert via
webservice-grensesnittet.  Det hadde vært fint om
webservice-grensesnittet ble endret slik at informasjon om hvem som
har publisert et opptak er synlig.