[NUUG video] Firewire PCMCIA-kort til Linux

Odin Omdal Hørthe odin.omdal at gmail.com
Tue Mar 31 00:43:51 CEST 2009

Min erfaring med PCMCIA-kort + Linux er at det fungerer.

Og dette ser eg på intarwebben
(http://linux1.no/forum/viewtopic.php?f=228&t=183769):
For andre som lurer kan jeg si at de aller fleste firewire-kort virker
i linux, både innebygde, pci og pcmcia. Jeg har prøvd mange, og har
ennå ikke funnet noen som ikke virker. Det vil jo ikke si at det ikke
finnes noen, så det lønner seg å undersøke det før man kjøper. Måten å
undersøke det på er å ta med seg laptoppen i butikken og spørre om å
få prøve kortet. De i butikken vet sjelden noe om Linux, selv om de
ofte later som om de vet masse.

No er Google hekkans treigt, men eg hev ikkje funne eit IEEE1394
Cardbus-kort som ikkje fungerer i Linux. So det meste er OK2k.

http://www.velmont.net