[NUUG video] Innspill til NRK ang. fremtidens nett-tv

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed May 20 15:06:20 CEST 2009

[Jarle Bjørgeengen]
> Vi ønsker å grave frem alternativer til Silverlight, med ideer om
> hvordan man kan konkurrere med silverlight i stor skala og hva som
> mangler i forhold til forskjellige åpne standarder og fri
> programvare.

For oss som kun ser ulempene med Silverlight (umulig å spille av med
fri programvare, bruker ikke frie og åpne standarder, muliggjør
avspillingssperrer og produktlåsing), hvilke fordeler er det en er ute
etter?  Vanskelig å gi råd når en ikke kjenner målet en sikter på.

Jeg har ingen windowsmaskin (aksepterer ikke bruksvilkårene) og dermed
heller ingen Silverlightinstallasjon, og aner ikke hva som er fint med
løsningen i og med at den ikke fungerer for meg.