[NUUG video] Klarere rammer/frister rundt opptak av medlemsmøter

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed May 20 16:28:14 CEST 2009

Sist medlemsmøte ble litt hektisk rundt videoopptakene, og for å
redusere sjansen for at det blir like hektisk i fremtiden, så foreslår
jeg at det innføres noen tidsfrister rundt opptakene av medlemsmøtene.

Jeg foreslår at streaming prioriteres under opptak, og dermed må være
operativt tidlig hvis det skal gjennomføres.  Jeg tror disse fristene
kan være fornuftige:

  15 minutter før start

     Hvis ikke streaming er operativt, så skrinlegges streaming for
     møtet og en konsentrerer seg om å få opp videoopptakssystemet.

  5 minutter før start

     Hvis ikke videoopptakssystemet er operativt, så dropper vi
     videofilming av møtet.

Konsekvensen av disse fristene er at videogruppen må ha alt klart
tidligere når det skal tas opp og streames.

Kommentarer?  Protester?