[NUUG video] Innspill til NRK ang. fremtidens nett-tv

Keld Jørn Simonsen keld at dkuug.dk
Wed May 27 09:20:37 CEST 2009

On Wed, May 27, 2009 at 08:00:21AM +0200, Petter Reinholdtsen wrote:
> [Jarle Bjørgeengen]
> [...]
>
> En ting jeg har savnet fra NRK (og NUUG for den saks skyld), er
> muligheten til å referere/spille av utsnitt av filmene som ligger ute.
> Jeg ønsker å kunne lage URLer som henter ut de aktuelle bitene, f.eks.
> fra 12 minutter ut i dagsrevyen fra 2009-05-26 og 45 sekunder
> deretter.  Jeg er for å si det enkelt, ute etter det samme som metavid
> har laget for opptakene fra nasjonalforsamlingen i USA,
> <URL:http://metavid.org/wiki/>.
>
> I dag må slike utsnitt lages og lagres lokalt, dvs. at jeg henter ned
> [...]

Det er mulig å gjøre dette, i hvert fall protokolmessig.
med http kan du lage seek inn i fila. Og mplayer kan bruke dette.
Hvis fila er tilgjengelig viat http, kan man formentlig med mplayer og
de rette parametrene ta ut den rette delen av fila.

Men det blir noe programspesifikt.

Har vi kontakt med NRK mhbp. at vareta NUUGs medlemmers interesser her?

Hilsen
Keld