[NUUG video] Forsøk på et nytt møte: onsdag 11.11.09 kl 18:30

Herman Robak herman at skolelinux.no
Fri Nov 6 09:36:06 CET 2009

On Fri, 30 Oct 2009 21:28:00 +0100, Morten Kjelkenes
<morten at kjelkenes.net> wrote:

> Heisann
>
> Vi bør prøve igjen.
>
> Det skjer en masse på "bakrommet" om dagen.
>
> Jeg foreslår at vi møtes på Peppes i Nydalen.
>
> Dersom alle som ønsker å komme klarer å si ifra ville det være veldig
> fint.

Mandag klokken 18.30 funker for meg. :-)

En tanke omkring videre utvikling av dvswitch, som jeg har nevnt på IRC
men ikke her:  Skifte ut transportprotokollen mellom dvsource og -switch.
Nærmere bestemt RTP over multicast, i stedet for rå DV over TCP.

En RTP-payload for DV ble standardisert for ganske lenge siden av noen
japanere, tilgjengelig som fri programvare:
http://www.sfc.wide.ad.jp/DVTS/

Multicast lar flere lytte på samme datastrøm, så dvsrouce-maskinene
kunne f.eks. lytte på en multicast av det miksede programmet, sendt
fra dvswitch.  Kameraoperatøren kunne også få velge å følge med på
strømmen fra andre kameraer og kilder, for å lette koordineringen.
Dvsource-maskinene er jo ganske underutnyttet med dagens oppsett.

--
Herman Robak