[NUUG video] Ta i bruk siste Ogg Theora-utgave på frikanalen? (Was: Fwd: Hei :))

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Oct 8 10:17:14 CEST 2009

[Erik Vold]
> Tydeligvis døgn-support på interessante emner hos Never...
>
> Rune oppgraderer til siste versjon av Theora codecen med multipass
> nå. Blir spennede å se hvor mye bedre videoene blir, på
> frikanalen.no :)

Jeg ville testet dette med Java-appleten før vi kodet filmer med den
nye versjonen.  Den er mye bedre, se f.eks.

men vlc versjon 0.8.6 med libtheora versjon alpha7 i Debian Etch fikk
fargefeil i bildene ved avspilling av eksempelvideoen lenket til fra
comparison.html.  Det fungerer fint med libtheora 1.0 i Debian Lenny.
Det er dermed mulig at eldre avspiller kan få problemer.

Hvis java-appleten håndterer de nye filene, så synes jeg vi skal
bytte.  Hvis ikke, tror jeg vi bør la være.

CC til video at nuug, i tilfelle noen der har kommentarer.