[NUUG video] Startet på tidsplanlegger for Frikanalen

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Oct 15 22:44:39 CEST 2009

Jeg fikk endelig satt meg ned og kodet litt, og startet på
tidsplanleggeren for streaming av Frikanal-innslagene.  Koden er i
Subversion, tilgjengelig fra

  svn+ssh://nerdhaven.nuug.no/data/video/svnroot/trunk/frikanalen/bin/scheduler
  http://www.nuug.no/pub/video/frikanalen/bin/scheduler

Foreløbig kobler den seg opp til Frikanal-APIet, henter ut listen med
EPG-filer, laster inn XML-en fra disse filene, sorterer omtalte
innslag på dato, spoler frem til pågående eller neste innslag, og
spytter ut en liste med URLer til Ogg Theora-utgaven av innslaget.
Denne kan så gis til VLC som vil spille dem i rekkefølge som en
spilliste (ala m3u-filer)

Mye mangler, men innhentingen av informasjon burde være på plass.  Det
som gjenstår er å lage/velge fyllstoff mellom tidspunktene som innslag
skal spilles, spille innslagene på de tidspunkt som står i EPG-fila og
fjernstyring av vlc basert på den genererte spilleplanen.  Ser for meg
at scriptet starter en VLC med aktiv telnet-forbindelse og bruker
denne til å fjernstyre VLC.  I første omgang tenkte jeg å fjernstyre
en lokal VLC som spiller på lokal skjerm, og så gå over til
kringkasting/streaming når det fungerer.

Noen som vet om EPG-formatet til Frikanalen er standardisert XML eller
hjemmesnikret?