[NUUG video] Startet på tidsplanlegger for Frikanalen

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Oct 16 16:13:08 CEST 2009

[Petter Reinholdtsen]
> Noen som vet om EPG-formatet til Frikanalen er standardisert XML
> eller hjemmesnikret?

Erik Vold melder at EPG-skjemaet er snekret sammen av Never etter en
mal de har fått fra Universum, så da antar jeg dette XML-formatet r er
hvordan de som samler inn norske TV-programmer vil ha det, og
antagelig ikke noen internasjonal standard i hvert fall.

Har tatt tidsplanleggeren et hakk videre, slik at den nå gir deg live
frikanal-TV på din egen PC.

Hvis du laster ned og kjører
du en VLC som starter programmene på frikanalen på tidspunktet de er
lagt inn å starte i programmet, og dermed live frikanal-TV.  Den
spiller foreløbig av Ogg Theora-utgaven.  Det gjenstår fortsatt mye,
men jeg synes dette var morsomt som en prototype. :) Merk at VLC
starter en nettleser på din PC som enhver kan fjernstyre via
http://localhost:8080/.