[NUUG video] Sendeplan / programguide for frikanalen

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Mon Oct 19 11:03:05 CEST 2009

On Oct 19, 2009, at 10:37 , Rune Bjerke wrote:

> Jeg vet ikke helt sikkert hva det er konfigurert med på serveren,
> men i
> utgangspunktet skal den klare mange samtidige klienter/sesjoner,
> også fra samme klient. Silverlight-klientene kan f.eks. gjøre fler
> samtidige kall mot scriptene (fra tråder) uten at det har bydd på
> problemer.

> Hva menes med "fungerer ikke"?
> Altså: hvilke symptomer? Feilmeldinger? Heng?

Den første versjonen av scriptet streamet ned wmv filer via mms:// i
realtime og transkodet til ogv på NUUG's server. SOAP objektet som
spurte om tilgjengelige filmer ble holdt åpent igjennom hele
prosessen. Jeg oppdaget at dette førte til at jeg fikk en feilmelding
fra silverlight at det var for mange samtidige sesjoner elns. (Husker
nøyaktig) , dersom jeg i løpet av nedlasting gikk til frikanalen.tv
Dette var konsistent med at det skjedde samtidig som nedlating
foregikk. På bakgrunn av dette skrev jeg om skriptet til å først laste
ned metadata lokalt, også bruke lokalt lagrede data for selve
nedlastingen av nye videofiler.

Har imidlertid dette testet i etterkant, uten å klare å reprodusere
problemet.

- Jarle