[NUUG video] Foredrag om bifrost klart for opplasting til Frikanalen

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Oct 27 11:27:15 CET 2009

Morten, jeg har laget en kjapp utgave av et foredrag for sending på
frikanalen.  Gikk klipp av å vente på at videogruppen skulle få tid og
lyst til å lage et innslag.

Tenkte i utgangspunktet at årets prisutdeling skulle sendes først, men
der var formatet i 16:9 mens makefront lager introskjerm i formatet
4:3, så jeg skrinla det prosjektet foreløbig og valgte en vei med
mindre motstand.  I tillegg er det uavklart TONO-status for
musikkinnslaget, det mangler undertekst på de engelske delene av
opptaket og det er problemer med lyden noen steder (feedback/piping).

Jeg valgte derfor i stedet å ta det nyeste foredraget som foregikk på
norsk, og endte opp med

Har lagt på 10 sekunders introskjerm og eksportert som DV i
AVI-innpakning, tilgjengelig fra
Introsnutten samt kino-prosjektet ligger på samme sted.  Råfila fra
opptaket må Ole Kristian flytte over fra sitt hjemmeområde før den
dukker opp i raw/-katalogen.

Morten, kan du laste opp til frikanalen?

Aner ikke om lyden er OK (vet ikke hvordan det sjekkes), så jeg tenkte
å satse på at den er OK og få ut sendingen.  Innslaget er 42 minutter,
så Erik må godkjenne plassering på tidsplanen.  Kategori blir vel
"Andre".

Cc til Tollef, som sikkert vil vite at han kommer på TV. :)