[NUUG video] Arbeidsmøte 27. april

Hans-Petter Fjeld atluxity at 1kb.no
Wed Apr 14 22:08:22 CEST 2010

Etter gårsdagens medlemsmøte er jeg personlig ikke helt fornøyd med tingenes tilstand i video-gruppa. Jeg vet ikke med andre, men jeg tenker at dette ikke er helt optimalt (for å være forsiktig). Men jeg vet også at vi kan bedre enn dette, om vi bare bretter opp ermene våres litte granne.

Derfor har jeg avtalt med Morten at ihvertfall vi to tar et arbeidsmøte 27. april. Det er hyggelig om folk har mulighet til å være med, dersom du si ifra at du har lyst til å være med så skal vi minne deg på det, men jeg tror ikke dette er noe vi føler for å mase så innmari om, så jeg tror ikke det blir så mange purringer ang akkurat dette møtet.

Jeg har planlagt å bruke 5-6 timer på dette i tidsrommet 09:00 - 14:00/15:00. Dette er til dels fleksibelt, si ifra om det er klokkeslettet som er problemet.

-- HP

Morten har laget dette forslaget til oppgaver:

Foreslår at vi møtes og tar en prat på driftsrommet hvor vi hentet utstyret.
kanskje en "henterunde" hos diverse "syndere" vi får se.

Vi har noen oppgaver som vi må få fikset snarest:

1. Få oversikt over det utstyret vi har, og sortere ut det vi kan tenke oss å benytte i følgene pakker:
- rydde på vårt eminente "lagersystem" sortrere innholdet i kassene og "dyplagre" det vi ikke har bruk for: feks: skjøteledninger m.m.
- Finne ut hva som er kommet fullstendig på avveie: etterlyse dette (konkrete deler) samt finne ut hva som MÅ erstattes. og med hva.

Sette sammen en korrekte "pakker" for:

1) - Enkelt kamera, lyd via miksebord, med Mygg for taler/presentør
2) - Tilleggspakke: integrert med VGA in fra presentasjonskilde (Twinpack)
3) - Tilleggspakke for streaming : nødvendig utstyr for å streame opptak live.

- Tilleggspakke: kamera + ekstra utstyr for 2 kamera produksjon
- Tilleggspakke: Kamera + ekstra utstyr for 3 kamera produksjon.
- Enkelt kamera, lyd på Kamera, håndhldt MIC for intervju etc. (kun for opptak)

Bare her har vi et par utfordringer.

Andre oppgaver:

Dokumentere oppsett av hver av "pakkene"

Lage en sjekkliste for hva som skal settes opp, Inklusive testing og rutiner for dette.