[NUUG video] Ruby on Rails-opptak lastet opp og komprimeres

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Apr 21 11:22:21 CEST 2010

[Petter Reinholdtsen]
> Jeg har startet komprimering.  Jeg vet ennå ikke om lyden er OK på
> opptaket.  Ole Kristian fortalte meg at manglende lydmiksere gjorde
> at de to mikrofonene ble sendt til henholdsvis venstre og høyre
> lydkanal, og jeg mistenker det gjelder dette opptaket.

Jeg har nå fått bekreftet at dette er tilfelle med lyden.

> Vet ikke hvordan lyden fikses.

David Noble foreslo at en kan kode med en audio-kanal, da det normalt
fører til at de to lydkanalene summeres sammen.  Har ikke forsøkt
dette.  Hadde vært fint om noen i videogruppa kunne ta seg av det.

Bør vi fikse dette før opptaket annonseres?  Det ligger nå ute på
lyd, men hvis ingen har tid til å fikse det raskt, så synes jeg det er
bedre å annonsere det enn å vente på noe som kanskje ikke kommer.