[NUUG video] Meta-info om opptakene i en tekstfil ved siden av?

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Sun Aug 15 14:57:22 CEST 2010

On Aug 6, 2010, at 1:12 , Petter Reinholdtsen wrote:

> For å kunne enkelt lage front og bakvideo på NUUG-opptakene, noe som
> er nødvendig for å kunne sende dem på Frikanalen, så tror jeg det
> kunne være lurt å lagre meta-informasjonen om hvert opptak ved siden
> av råfilene.
>
> Det som trengs er i hvert fall disse feltene
>
> * Tid for opptaket (dato, kanskje også klokkeslett)
> * Foredragsholder(e) / deltager(e)
> * Tittel på innslaget
> * Språk brukt i tale under opptaket
>
> I tillegg ville det vært fint om vi hadde denne informasjonen:
>
> * Navn på personene bak kamera
> * Navn på person bak dvswitch-mikseren
> [...]

Jeg har begynt på et script som inkluderer  dette, og har laget støtte
for å generere forside til video ut fra følgende  meta-filformat

title1=Dette er Tittlelen
title2=Dette er  andre linje i Tittlelen
title3=Dette er øæå 3. linje i Tittlelen
presenter=Even stikkbakken
date-place=2010-08-07 - Oslo
url=http://www.nuug.no

Se vedlagt png for resultat.