[NUUG video] Meta-info om opptakene i en tekstfil ved siden av?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Aug 19 10:51:49 CEST 2010

[Jarle Bjørgeengen]
> Jeg har begynt på et script som inkluderer  dette, og har laget støtte
> for å generere forside til video ut fra følgende  meta-filformat

Veldig bra.

> title1=Dette er Tittlelen
> title2=Dette er  andre linje i Tittlelen
> title3=Dette er øæå 3. linje i Tittlelen

Det er kanskje bedre å definiere hvilken type informasjon det er, og
så overlate til rendreren å plassere den på linje 1-3?  Jeg tror det
gjør at metainformasjonen blir mer anvendelig.

> date-place=2010-08-07 - Oslo

Ville delt disse i to for enklere bruk av meta-informasjonen til andre
ting.

  date=2010-08-07
  place=Oslo

> url=http://www.nuug.no

I tillegg bør det inn info om

  - hvem som filmet, redigerte, mikset lyd etc
  - hvem som introduserte
  - hvem organiserte møtet
  - hvem er redaktør (mulig det ikke bør være metainfo om råfilmen?)

Det meste av dette kan være på "rulleteksten" etter opptaket.  Hvis vi
mangler info, så lar vi være å fylle inn feltene i metafila.