[NUUG video] Gjennomgang av utlånsreglene for videoutstyret til NUUG

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Jan 10 10:43:31 CET 2010

[Morten Kjelkenes]
> Dersom vi skal opprette rutiner som krever at en person skal
> "sjekke" utstyret ut og inn fra vårt "lager" så vil det kreve endel
> administrasjon.

Nivå av kontroll kan helt klart diskuteres, og det som er viktigst for
meg er at hvis de som låner utstyr er ansvarlig for å erstatte det som
blir ødelagt og tapt, så må det finnes en måte å oppdage hva som er
ødelagt eller tapt, dvs. som minumum en liste over hva som skal finnes
og fungere som sjekkes før og etter utlån, enten av de som låner eller
sammen med noen andre.  En gang i mellom bør det antagelig gjøres en
mer grundig sjekk av hele utstyrssamlingen for å oppdage svinn utenom
utlån også.

> Jeg skal følge opp dette videre ovenfor gruppen, sørge for å få et
> forslag til "utlånsreglement" på plass, slik at styret kan ta
> stilling til dette.

Det høres bra ut.

> Eller er det greit at det blir laget og godkjent av videogruppen.
> (dokumentert og lagt ut på Wiki selvfølgelig).

Jeg tror det er greit at videogruppen lager og godkjenner, og at det
holder at styret blir orientert om resultatet.