[NUUG video] Prisutdelingen 2009 på frikanalen (ferdig tekstet)?

Erik Vold erikvol at gmail.com
Wed Jan 13 17:54:05 CET 2010

Hei Rune!

Bare lurer på om Never kan vurdere å utvikle et tekste-verktøy sammen med
oss?

Vi har jo i dag en transkodingsprosess til broadcast (DV.AVI) med After
effects.

Lurer på hvor mye jobb det er å legge inn en mulighet for å rendre / brenne
inn tekst fra en SRT-fil i samme slengen?

Vi er konsesjonsbelagt å tekste utenlandsk tale og vil sannsynligvis få mye
mer av det når vi samarbeider tettere med universitetene om
forskiningsformidling.

Klarer vi å lage en lavkost løsning, gjør det også jobben med å samle inn
innhold mye lettere for frivillige. Masse vi kunne brukt av HD materiale på
youtube om det var billig å tekste.

Ser for meg at SRT-fila er noe man kan laste opp på video-registrering (der
man evt laster opp thumbnails etc) og at denne blir brendt inn på backend
(bevarer også originalen som en cleanfeed).

Spennende mulighet, gjerne implementert på videomoderatoren sammen med
fieldorderswap og aspect korrigering, dog høyere prioritet :)

-E